top of page

Team Kaozzz

Offentlig·85 medlemmar

Billie Nikelson
Billie Nikelson

Smyckesfotografering för webbutik produkter

På sistone har jag börjat fundera mer på hur våra smycken egentligen presenteras i webbutiken. Vi har länge fotograferat dem själva, men små detaljer som reflexer och ljus är svåra att kontrollera. När jag letade efter mer information om hur professionell smyckesfotografering brukar organiseras hittade jag sidan www.studio1.se/vara-tjanster/smyckesfotografering/. Jag tyckte det var intressant att de beskriver fotografering av smycken som en del av deras tjänster för e-handel. Där framgår också att bilderna anpassas för olika användningsområden och format. Samtidigt försöker jag förstå hur mycket arbete som ligger bakom själva processen. Det verkar som att både fotografering och efterbearbetning spelar en viktig roll. Är det någon här som har erfarenhet av hur man bäst presenterar smycken online?

8 visningar

Jag har också tittat på den sidan när vi planerade att förbättra bilderna på våra ringar och halsband. Där förklaras att smyckesfotografering är anpassad för produkter där detaljer och material behöver synas tydligt. Det står också att bilderna kan användas i e-handel och andra digitala kanaler. Jag lade märke till att de arbetar med retusch som en del av processen, vilket verkar viktigt när små reflektioner eller damm annars kan synas i bilden. På sidan beskrivs tjänsten inom ramen för deras övriga arbete med produktfotografering för e-handel. För mig gav det intrycket av att fotograferingen planeras tillsammans med hur bilderna ska användas senare. Jag uppskattade också att sidan är ganska tydlig i hur tjänsten presenteras utan att vara överdrivet detaljerad. Det gjorde det lättare att förstå sammanhanget.

medlemmar

Gruppsida: Groups_SingleGroup
bottom of page