Men när man står där med penseln i handen och färgen börjar rinna ner längs golvlisten... då känns det inte lika kul längre. Jag målade själv om vardagsrummet förra året, och resultatet blev helt okej, men det tog mig nästan tre helger och ryggen pajade totalt. Nu i våras skulle sovrummet göras, men den här gången ville jag inte göra om samma misstag. Jag letade runt och fastnade för Målare Stockholm – deras hemsida var enkel att förstå och det kändes tryggt direkt när jag pratade med dem på telefon. De kom ut och kollade utan kostnad, gav ett fast pris och allt var klart på två dagar. Det märks att de är vana att jobba i lägenheter, de täckte ordentligt och dammsög till och med efter sig. Och jag tror inte jag hade råd att anlita dem om det inte varit för rabatten – 50 % är faktiskt rätt stor skillnad när man ser slutsumman. Tips: kolla om ROT-avdraget gäller för dig också, det gjorde det för oss och då blev det ännu billigare.
top of page

Team Kaozzz
Offentlig·50 medlemmar
3 visningar
medlemmar
- Vla Che
MEDIA
- Ron Swanson
Gruppsida: Groups_SingleGroup
bottom of page
Jag vet inte hur det alltid blir så, men varje gång man börjar med något i hemmet så känns det som om allting kommer på en gång – först tänker man bara fixa lite färg, och plötsligt är man mitt i något man inte ens vet hur man avslutar. Det är lite läskigt ibland hur mycket man faktiskt chansar i början, särskilt om man inte har koll. Jag tror det viktigaste är att känna när det är dags att släppa kontrollen lite och låta någon annan ta över. Det handlar inte bara om att spara tid, utan ibland också om att inte förstöra något.