Vad är det bästa sättet att varva ner och koppla av efter en riktigt jobbig dag? Jag letar efter enkla metoder som fungerar utan att kräva mycket tid eller energi.
12 visningar

Vad är det bästa sättet att varva ner och koppla av efter en riktigt jobbig dag? Jag letar efter enkla metoder som fungerar utan att kräva mycket tid eller energi.
Jag har testat massor av saker efter långa dagar, och det jag fastnat för är att byta miljö direkt när jag kommer hem, även om det bara är att sätta mig i en annan stol eller gå ut på balkongen i fem minuter. Att släppa telefonen och bara sitta tyst med en kopp te funkar förvånansvärt bra, för hjärnan får chans att varva ner utan ny input. Ibland sätter jag på någon lugn musik eller bara lyssnar på regnet, och jag märker att pulsen sjunker utan att jag ens försöker. Om jag behöver något mer aktivt tar jag en kort promenad runt kvarteret, för rörelse hjälper mig att bryta tankeloopar från jobbet. När jag vill ha en helt annan typ av avkoppling brukar jag kika in på royalseahu.com/hu/ och Royal Sea, men jag sätter alltid en timer så jag inte sitter för länge, för jag vet att skärmtid sent på kvällen kan störa sömnen. Det viktigaste jag lärt mig är att ingen metod funkar varje dag, så jag har flera enkla verktyg att välja mellan, och jag tvingar mig aldrig att slappna av på ett visst sätt för då blir det bara stress av det också.